Opdrachtgever
Bacron b.v.

Rol
Creative Director

Credits:
Fotografie en video: VIBE
Teksten: Harry Derksen
Webrealisatie: Bart Online

Disciplines
Branding, identity design,
strategie, grafisch ontwerp,
webdesign

Ontwerp en positionering voor het in de markt zetten van een nieuwe kunstlift, genaamd de Exalynz.

Het ophangen van kunstwerken gebeurt bij tentoonstellingen en in musea nog steeds op een traditionele manier. Het blijft namelijk mensenwerk. Diverse factoren die het ingewikkeld maken om het op de perfecte positie te hangen, daarnaast vertegenwoordigen de kunstwerken een enorme waarde.

Het risico op schade is daarom groot. Om hierbij te assisteren biedt de Exalynz de perfecte oplossing om kunstwerken op de juiste positie te hangen, zonder meetfouten en onnodige transport bewegingen. Deze precisie heb ik vertaald naar de huisstijl.

Het logo is een gestileerde weergave van de Exalynz en straalt door zijn slanke vormen precisie en elegantie uit.